Ga naar de inhoud

Deur dicht? Kom binnen!

Campagne Heatbusters

De uitdaging

Het is het onderwerp van het gesprek: de hoge energiekosten. Dan is het toch gek, die deuren open in de winkelstraten ? Door de deuren dicht te doen, kunnen winkeliers in het stookseizoen zo’n 40% op de stookkosten besparen. Bovendien geeft het een negatief signaal af aan het winkelend publiek dat wordt gevraagd om thuis zo veel mogelijk energie te besparen. Daarom willen wij samen met de ondernemers iets doen aan de vanzelfsprekendheid van openstaande winkeldeuren.

Resultaat

Het is soms heel simpel, in dit geval is het vooral bewustwording. Veel winkeliers zijn bang dat klanten doorlopen als de deur gesloten is. Maar uit onderzoek blijkt dat klanten vooral worden aangetrokken door de koopwaar en de aantrekkelijkheid van de winkel, een gesloten deur heeft amper invloed.

In december zijn we langs alle winkeliers gegaan met bordjes ‘welkom, kom binnen’ om ze te vragen de deuren dicht te houden en het bordje op te hangen. Dat deden we samen met een team van ‘Heatbusters’. Op ludieke wijze attenderen zij winkeliers op deze eenvoudige manier om hun energiekosten te beteugelen en nemen ze mogelijke bezwaren weg. Inmiddels hangen de bordjes in ruim 400 locaties in de binnenstad van Den Bosch. De heatbusters blijven actief om ondernemers van nuttige energiebesparende tips te blijven voorzien.

https://youtu.be/3UP3PWkaghU

Meer hierover weten?