Ga naar de inhoud

Met 100 enthousiaste deelnemende ondernemers

De Paasbaas 2023 bezoekersactie

De uitdaging

Deze consumentenactivatie bevatte een dubbele uitdaging. Aan de ene kant, hoe laat je bezoekers zien dat de Bossche binnenstad een gezellig en verrassend winkelgebied is? Met enthousiaste ondernemers en waar altijd wel iets te doen is. Deze keer specifiek voor kinderen. En aan de andere kant, hoe laat je ondernemers in de binnenstad zien dat je gezamenlijk meer kunt bereiken dan in je eentje? En hoe doe je dat op een manier die de ondernemers het minst belast.

Resultaat

Op de zonnige zaterdag voor Pasen trokken ruim 400 deelnemers, zowel jong als oud, de Bossche binnenstad in om te zoeken naar verstopte paaseieren. Deze waren verstopt, in de vorm van stickers, bij deelnemende winkeliers die herkenbaar waren aan een paasei poster in hun etalage. Deze stickers moesten worden verzameld op een stickerkaart maar daarvoor moesten deelnemers wel 4 verschillende gebieden hebben bezocht. Met een volle stickerkaart konden deelnemers grabbelen naar één van de, door zo’n 100 deelnemende ondernemers, beschikbaar gestelde prijzen. Een gouden ei leverde een hoofdprijs op en maakte van de winnaar een echte PaasBaas!

Een korte campagne via social media bereikte ruim 12000 mensen in de directe omgeving van de stad. In totaal sloten zo’n 100 ondernemers aan bij de activatie. Een veel gehoorde opmerking bij deelnemers was “ik kom in winkels waar ik nog nooit eerder ben geweest” en dat was nou precies het doel van de activatie. PaasBaas is door Den Bosch Partners bedacht en gecoördineerd.

Meer hierover weten?