Ga naar de inhoud
  • Over ons
  • Projecten
  • Updates
  • Home
  • Over ons
  • Projectplan 2023
  • Projecten
  • Updates
  • Contact

Updates

Welkom: Stefan van Ham en Ralf Immens

3 maart 2023

We hebben een vol programma dit jaar! Daarom zijn me meer dan blij en verheugd twee nieuwe toppers in ons team te mogen verwelkomen. Beide gaan aan de slag als programmamakers voor de programmalijnen uit ons projectplan. Ralf met focus op horeca en events en Stefan op cultuur en activatie. Één ding hebben ze in ieder geval gemeen, ze staan te trappelen om aan de slag te gaan in onze stad. Volgende week zoomen we verder in op de verschillende programma lijnen, maar vandaag stellen we Ralf Immens en Stefan van Ham heel graag aan je voor.

Ralf Immens

Programmamaker Horeca & Events

Per 1 maart start Ralf Immens voor Den Bosch Partners als Programmamanager Horeca & Events. Als verbinder, in de food & leisure, weet hij vertrouwen te creëren. Vooral in veranderende processen, waar de neuzen niet altijd dezelfde kant op staan. Vanuit een perspectief dat hoger ligt dan eigen ambities, maar waarop partijen willen samenwerken. “Ik wil werken aan een toekomstbestendig centrum, als je nu niks doet, verlies je het later. Er gebeurt zoveel in de stad.”

Als je Ralf een beetje kent, weet je dat deze job op zijn lijf geschreven staat. Als je hem nog niet kent, vertellen we je graag wat meer over hem. 

Ralf is geboren in Den Bosch, maar groeide op in Sint-Michielsgestel. Daar woont hij trouwens nu weer, met zijn vrouw en twee kinderen. Als jonge jongen vond Ralf horeca al super interessant en startte daarom aan de middelbare, en later, hogere hotelschool.

Door zijn opleiding verliet hij het Bossche en kwam terecht in Tilburg, Antwerpen, Parijs, Zuid-Afrika, Amsterdam, Sint-Maarten. Om uiteindelijk weer terug te komen naar Den Bosch. 

Zijn neef Roel had inmiddels een restaurant geopend, Roels, en Ralf ging daar graag werken. Al snel werd hij ‘gescout’ door het sigarettenmerk Davidoff en kreeg de opdracht het merk ‘trendy’ te maken. Het merk lag al vrij snel in 20 steden in Nederland in hippe zaken. Ralf werd gevraagd als merkactivator voor verschillende merken zoals Campari, brand ambassador voor Jack Daniels, Aperol Spritz en trade marketeer bij Bavaria. 

In 2017 start Ralf als zelfstandig ondernemer omdat “Ik meer wil betekenen in mijn eigen leefomgeving en wil werken met merken met een goed verhaal. Dat vertaalde zich in rollen waarbij hij maatschappij, food en leisure bij elkaar brengt. Bijvoorbeeld tijdens het food jaar in Den Bosch; we are food. Als mede-initiatiefnemer met Noord-Brabant Culinair een pop-up restaurant geopend in het Gasthuiskwartier. “Ik ben een echte verbinder en ga voor een win, win, win situatie. Een win voor beide partijen, maar de derde win moet altijd de maatschappij zijn.”

Momenteel werkt Ralf als kwartiermaker in Sint-Michielsgestel aan een bruisend centrum en met zijn start-up Gruts Genieten geeft hij lokale producten een podium zodat ze beter gewaardeerd worden.

Wil je meer over Ralf weten? Volg hem hier op Linkedin.

“Ik wil echt aan de gang met mijn eigen stad, Den Bosch. Ik zie ontzettend veel kansen en wil vertrouwen creëren, zodat we echt samen met ondernemers en bewoner het gaan doen. Dat ik de kennis en ervaring die ik heb opgedaan nu kan inzetten voor de stad is onwijs mooi.”

Stefan van Ham

Programmamaker Cultuur en Activaties

Stefan van Ham kennen we al een poosje bij Den Bosch Partners, maar per 1 maart mogen we hem ook collega noemen. Stefan zit bomvol ideeën en beschikt over een flinke dosis enthousiasme, die hij als Programmamanager Cultuur en Activaties maar al te graag wil inzetten. “Ik kijk er naar uit om ondernemers en inwoners aan te steken met mijn enthousiasme en fan te maken van onze stad.” 

Als echte Bosschenaar kent Stefan de stad van binnen en van buiten. In verschillende rollen heeft hij kennis opgedaan van de zachte en harde kanten van de stad. En nu wordt het tijd om Stefan ook een beetje beter te leren kennen. 

Stefan startte zijn loopbaan op de kunstacademie van Tilburg en later Utrecht. De academische tijd stopte in 1996, omdat de kans zich voordeed een eigen designbureau te beginnen. “De interesse om creativiteit in te zetten heb ik altijd gehad, we werkten dan ook vooral op B2B projecten.” 

Al snel start Stefan zijn eerste eigen onderneming en verdiept zich in vormgeving en webdesign, waarna er heel veel initiatieven en project volgden, heel vaak met stadspromotie als doeleinde. Als vanzelf volgde de stap naar activator. Hij realiseerde verschillende zogenaamde kassa evenementen, bedoeld om extra omzet te generen voor ondernemers in een specifiek gebied. Onder andere realiseerde Late Night Shopping events in Den Bosch en bracht hij Halloween heel succesvol naar het centrum van Rosmalen. “We startten met 5 enthousiaste ondernemers het Halloween project, wat resulteerde in zo’n 110 deelnemende retailers en horeca-ondernemers.” 

In 2020 start Stefan als voorzitter van Kings of Colors. In twee jaar jaar tijd werd de stichting super succesvol met landelijke erkenning. “Het meest geslaagde project? Dat moet nog komen! Maar.. dat houd ik nog even voor mezelf. Bosschenaren kennen ons vooral van de silo’s op de tramkade en de kunst op afvalcontainers. 

Dit is in een notendop de loopbaan van Stefan van Ham, volg Stefan via Linkedin om op de hoogte te blijven. 

Activaties en stadsevents hebben hem altijd aangetrokken en daarom past de rol als Programmamaker bij Den Bosch Partners erg goed. “De stad moet gewoon gaan bruisen. Ik vind het tof om raakvlakken te vinden en partijen en concepten aan elkaar te knopen. Door gebruik te maken van elkaars krachten kom je echt verder.”

Volg jij ons al?

Privacy | Contact