Ga naar de inhoud

Citymarketing

Visitdenbosch.nl is live!

De uitdaging

Een nieuw platform van en voor de stad, voorzien van een gepersonaliseerd aanbod met dynamische content, geheel in de nieuwe visuele identiteit van Den Bosch. Het is één van de belangrijkste projecten van 2023.

De website moet het startpunt zijn voor het boeken van een citytrip en inspiratie bieden op het gebied van eten & drinken, winkelen, vermaak, historie, natuur en cultuur. Het zal daarnaast een podium bieden aan creatieve makers, ondernemers en initiatieven van bewoners. Natuurlijk is het ook de plek om onze ‘Kathedralenvisie’ tot uiting te brengen en campagnes te laden.

De huidige site visitdenbosch.nl die eerder in het beheer van de gemeente was, was verouderd voor wat betreft technologische standaard en functionaliteiten. We willen de switch maken van een informatievoorzienende website naar een website die zich richt op beleving middels gepersonaliseerde content gebruikmakend van de nieuwste technieken. 

Het belangrijkste doel van de website is het versterken van de verbinding tussen de verschillende nationale en internationale doelgroepen. Zowel ondernemers, jong talent,  inwoners en bezoekers. 

Resultaat

Visitdenbosch.nl is live. Het afgelopen jaar is er in een intensief traject door het marketingteam en onze partners hard gewerkt aan de strategie, het design, en de structuur van de nieuwe website. 

Gebruiksgemak en beleving

Het nieuwe platform voor bewoners en bezoekers is gebouwd, zodat je als bezoeker op intuïtieve en gemakkelijke wijze het beste van Den Bosch kunt vinden en ontdekken. Vanzelfsprekend volledig privacyvriendelijk en inclusief.

We hebben hiervoor diep gegraven naar wat bezoekers drijft en hoe ze te werk gaan. Eind 2022 hebben we in samenwerking met Altuïtion belevingsonderzoek gedaan bij de doelgroepen en zijn de belangrijkste inzichten vertaald naar thema’s waarop de website is ingericht.

Samenwerking met Blue Dragon

We werkten voor dit traject met Blue Dragon. We hebben gekozen voor een gecombineerde oplossing van HubSpot en React (Next.js) welke we hosten op Amazon Web Services (AWS). Voor de beste zoekresultaten kiezen we voor integratie van Algolia. Voor de analyse van data kiezen we voor Matomo als privacyvriendelijk alternatief. Met deze ontwikkeling maken wij ons klaar voor een digitale toekomst gebaseerd op de beste gebruikerservaring vanuit sterke klantreizen. Deze gaan we voorzien van gepersonaliseerd aanbod met dynamische content.

Nieuw stadsmerk als basis voor het ontwerp

Het visuele design is geheel in nieuwe stijl ontworpen onder leiding van Studio Boot. Waarbij het nieuwe stadsmerk, ontwikkeld door een collectief Bossche ontwerpers, tot leven komt in het webdesign. Zowel de vorm van het schild, als de kleuren en illustratiestijl vormen de basis voor het design. Meer over het stadsmerk lees je hier

Doorontwikkeling

Dit platform is een mooie stap om verbinding tussen partners, ondernemers, inwoners en bezoekers tot stand te kunnen brengen. Maar we zijn er nog niet. Samen met onze partners blijven we het platform doorontwikkelen.  Zie jij als ondernemer, creatieve maker of talent een samenwerking voor je? Neem dan zeker contact met ons op.